fallback

Социалните мрежи бележат напредък в борбата с речта на омразата

От Европейския съюз са доволни от постигнатото от декември до момента

13:01 | 01.06.17 г. 4

Социални мрежи като Facebook, Twitter и YouTube на Google са увеличили скоростта и броя на премахнатите публикации на реч на омразата в своите платформи. Всичко това е в отговор на натиска от страна на Европейския съюз (ЕС) да положат повече усилия, за да се справят с този проблем, сочи доклад, разгледан от Ройтерс.

Миналата година Facebook, Twitter, YouTube и Microsoft подписаха документ, в който заявяват, че ще предприемат действия в Европа в рамките на 24 часа, след нарастващите притеснения за увеличаващото се расистко и ксенофобско съдържание в социалните мрежи, свързани с бежанската криза и атаките в Западна Европа.

Това включва премахването на публикации или спиране на достъпа до тях, ако е необходимо, по-добра работа с граждански организации и промотиране на борбата с речта на омразата.

Facebook оценява известията за смущаващо съдържание за по-малко от 24 часа в 58% от случаите, което е с 50% повече спрямо декември, сочи доклад на Европейската комисия.

От своя страна Twitter също ускори работата си с известията на подобно съдържание, като разглежда 39% от тях за по-малко от 24 часа. През декември процентът беше 23,5%. Тогава комисията за първи път разгледа напредъка на социалните мрежи и ги предупреди, че не трябва да са толкова бавни.

YouTube обаче забавя темпото, разглеждайки 42,6% от известията за под 24 часа. През декември резултатите ѝ показаха 60,8%.

“Технологичните компании подобряват времето и отговорите си на известия за незаконно публикуване на реч на омразата”, коментира еврокомисарят за правосъдието Вера Йоурова. “Има разлики между компаниите… но очевидно можем да кажем, че всички те са подобрили представянето си”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:19 | 10.09.22 г.
fallback